söndag 29 april 2007

De La Hoya-Mayweather

Jag har ingen större koll på boxningvärlden, förutom det jag följt i utmärkta The Contender. Via MMA-kretsar har jag dock hört talas om den kommande superfighten De La Hoya-Mayweather. Matchen kommer att gå på pay-per-view på HBO den 5 maj. De tävlande är Oscar De La Hoya (38-4-0) och Floyd Mayweather Jr (37-0-0). Viktklassen är 154 pounds/70 kilo.
    Det folk framför allt pratat om är att HBO satt ihop en miniserie med fyra halvtimmesavsnitt där man följer respektive boxare och deras team under förberedelserna inför matchen. Detta för att marknadsföra galan så mycket som möjligt. Serien heter De La Hoya-Mayweather 24/7. Jag har tittat på första avsnittet nu, och det tog cirka fem minuter innan jag bestämt mig för vem jag kommer att heja på. Bra jobbat av HBO.

Inga kommentarer: