lördag 14 juli 2007

HERO'S på måndag

HERO'S 9 bjuder på ännu en 70 kg-turnering. 2005 vanns den av Norifumi ”KID” Yamamoto, och 2006 av Gesias ”JZ Calvan” Calvancanti. Den förre är upptagen med sin brottningskarriär och påföljande skador just nu, men den senare var inbokad för årets turnering. Calvancanti fick dock hoppa av p.g.a. skador. Kanske inte så konstigt, eftersom FEG lyckats boka in honom på två matcher den senaste månaden. Förmodligen kommer han att få vara med i semifinalen ändå.
    Det har utlovats en överaskning på galan som kommer att väcka uppmärksamhet i MMA-världen. Det ryktas på alla möjliga håll på nätet att Gomi skrivit på för HERO'S – men nu pratas det också om Sokoudjou ...
    Notera att flera matcher använder sig av Prides format med en tiominutersrond och sedan en femminutersrond. Så vitt jag kan förstå är de matcherna alla i 85 kg-klassen, men det skrivs det tyvärr inget om i matchuppställningen.
    Förutom matcherna nedan tillkommer det eventuellt fler, med Melvin Manhoef och Alistair Overeem.

3x5 min, –70 kg/154 lbs, turneringsmatch
Kauro ”Caol” Uno (Wajyutsu Keisyukai Tokyo, Japan; 23-9-4)
vs.
Katsuhiko Nagata (New Japan Puroresu, Japan; 3-1-0)
En av HERO'S få stora stjärnor sedan Genki Sudo och Yamamoto försvunnit mot f.d. OS-brottare och puroresu-utövare.

3x5 min, –70 kg/154 lbs, turneringsmatch
Kazuyuki Miyata (frilans, Japan; 4-4-0)
vs.
Vitor ”Shaolin” Ribeiro (Nova Uniao, Brasilien; 18-1-0)
F.d. OS-brottare som aldrig fått en lätt match mot Shootos f.d. 70 kg-mästare.

3x5 min, –70 kg/154 lbs, turneringsmatch
Hideo Tokoro (frilans, Japan; 18-11-1)
vs.
Kultar ”Black Mamba” Gill (Revolution Fight Team, Kanada; 8-6-0)
Markkunnige, energiske ”städaren” mot fightern som knockade honom med ett knä förra året.

3x5 min, –70 kg/154 lbs
Andre ”Dida” Amade (Chute Boxe, Brasilien; 4-1-1)
vs.
Artur Oumakhanov (SK Absolute Russia; Ryssland; 5-0-0)
Två unga fighters med potential på väg upp. Vinnaren får eventuellt vara med i turneringens semifinal om Calvancanti inte hinner komma i form.

1x10 min + 1x5 min, –85 kg/187 lbs(?)
Kiyoshi Tamura (U-File Camp, Japan; 14-9-0)
vs.
Taiei Kin (Seido Kaikan, Japan; 1-1-0)
MMA-veteran med röda byxor mot karateka som primärt tävlat stående (16-2-0 i fighter med K-1-regler).

1x10 min + 1x5 min, –85 kg/187 lbs(?)
Ralek Gracie (?, Brasilien; 0-0-0)
vs.
Katsuyori Shibata (ARMS, Japan; 2-0-0)
Rorions son i MMA-debut mot puroresu-utövare.

1x10 min + 2x5 min, –85 kg/187 lbs(?)
Yoon Dong-sik (frilans, Sydkorea; 1-4-0)
vs.
Bernard Ackah (frilans, Elfenbenskusten; 2-0-0)
Judokan som besegrade Manhoef i en vild fight mot stå upp-komikern som brutalt knockade Johnnie Morton.

3x5 min, –70 kg/154 lbs
Alexandre Franca ”Pequeno” Nogueira (World Fight Center, Brasilien; 12-4-2)
vs.
Shuichiro Katsumura (Team ZST/Katsumura Dojo, Japan; 8-6-3)
Shootos f.d. 65 kg-mästare mot motståndare som tidigare slagits i Shootos 60 kg-klass.

Inga kommentarer: