onsdag 22 augusti 2007

Mer UFC än någonsin

Jag har tidigare undrat hur tätt UFC kan köra sina shower innan varumärket blir urvattnat. Nu ställer jag samma fråga igen, eftersom de kommande veckorna ser närmast absurda ut. UFC kör fyra(!) galor inom loppet av en månad – tre ”nummershower” och en Fight Night.
    Jag tror att det blir svårt att bibehålla kvaliteten med den takten, och jag är inte heller så imponerad av huvudfighterna på åtminstone två av galorna. Henderson-Jackson är visserligen en grym fight, men ingen TUF-tittare vet vem Henderson är. Det låter dessutom som att datumet för fighten är olägligt för honom.
    Liddell-Jardine är bara märklig. Vem hörde senast tal om en huvudfight där båda deltagarna förlorade sin förra match? (Jag trodde först att jag kom på ett exempel direkt efter att jag skrivit den meningen, men det visade sig vara en semi-huvudfight. Förslag, någon?)

Inga kommentarer: