söndag 16 september 2007

HERO’S på måndag

Inför denna HERO’S-gala spekulerades det flitigt om potentiella deltagare, men långt från alla fighters som det pratades om dök upp till slut. (Enligt uppgift har dock Denis Kang skrivit kontrakt med organisationen nu.)
    Ett antal andra är dock med: ”KID” Yamamoto gör comeback i en viktklass skapad enbart för honom, och flera före detta Pride-fighters (Kharitonov, Overeem, Minowa) tar klivet över till HERO’S.
    70 kg-turneringen fortsätter med semifinaler, och en final senare under kvällen. Kultar ”Black Mamba” Gill är skadad och ersätts av Andre ”Dida” Amade.
    De två öppningsfighterna är en del av en långvarig rivalitet mellan Kazushi Sakuraba och Kiyoshi Tamura (från U-File Camp).
    TILLÄGG 070916: Buden om längden på turneringsfighterna varierar på HERO'S japanska websida. Antingen är de två ronder plus en förlängningsrond, eller tre ronder. Just nu skriver de olika på olika matcher.

3x5 min, ingen viktklass
Sergei Kharitonov (Club Volk Han/Golden Glory, Nederländerna/Ryssland; 14-3-0)
vs.
Alistair Overeem (Golden Glory, Nederländerna; 25-10-0)
En returmatch från Pride. Förra gången vann Overeem efter att Kharitonov skadat axeln.

1x10 min + 1x5 min + 1FRx5 min, –88 kg/194 lbs
Melvin Manhoef (Showtime, Nederländerna; 16-4-1)
vs.
Fabio Silva (Chute Boxe, Brasilien; 9-2-0)
Ultra-aggressive Manhoef möter en fighter med åtta vinster på raken.

3x5 min, –70 kg/154 lbs, turneringsmatch
Gesias ”JZ Calvan” Calvancanti (American Top Team, Brasilien; 12-1-1)
vs.
Vitor ”Shaolin” Ribeiro (Nova Uniao, Brasilien; 19-1-0)
Två duktiga fighters i en intressant match. Förra årets turneringsvinnare möter Shootos före detta 70 kg-mästare.

3x5 min, –70 kg/154 lbs, turneringsmatch
Kauro ”Caol” Uno (Wajyutsu Keisyukai Tokyo, Japan; 24-9-4)
vs.
Andre ”Dida” Amade (Chute Boxe, Brasilien; 5-1-1)
En av HERO'S stora stjärnor möter en aggressiv Chute Boxe-fighter.

2x5 min + 1FRx5 min, –70 kg/154 lbs, reservmatch turnering
Kazuyuki Miyata (frilans, Japan; 4-5-0)
vs.
Harvey Harra (Supreme Martial Arts, Storbritannien; 3-2-0)
Den före detta OS-brottaren Miyata får för en gångs skull en lättare match.

1x10 min + 1x5 min + 1FRx5 min, –85 kg/187 lbs
Kazushi Sakuraba (Team Sakurabatake, Japan; 21-10-1)
vs.
Katsuyori Shibata (ARMS, Japan; 2-1-0)
Två puroresu-veteraner möts. Shibata tränas av Pancraselegenden Masakatsu Funaki, som förväntas göra comeback mot Sakuraba senare i år.

1x10 min + 1x5 min + 1FRx5 min, –85 kg/187 lbs
Yoon Dong-sik (frilans, Japan/Sydkorea; 1-4-0)
vs.
Zelg ”Benkei” Galesic (Team Trojan, Kroatien; 6-2-0)
Koreanen som vann en dramatisk match mot Manhoef möter ”mini-Cro Cop” som förlorade mot judokan Takimoto på den sista Pridegalan.

3x5 min, –63 kg/139 lbs
Norifumi ”KID” Yamamoto (Killer Bee, Japan; 15-1-0)
vs.
Bibiano Fernandes (Revolution Fight Team, Brasilien; 1-1-0)
Den enormt begåvade och aggressive före detta brottaren möter en flerfaldig vinnare av BJJ-tävlingar.

1x10 min + 1x5 min + 1FRx5 min, ingen viktklass
Ikuhisa ”Minowaman” Minowa (frilans, Japan; 37-25-8)
vs.
Kevin Casey (Rickson Gracie Jiu-jitsu Academy, USA; 0-0-0)
Världens skönaste fighter möter storväxt BJJ-student i en match som anknyter till ett pågående ”puroresu mot Gracie”-tema.

2x5 min + 1FRx5 min, –85 kg/187 lbs, öppningsfight
Takenori Sato (Team Sakurabatake, Japan; 1-3-3)
vs.
Kenji Nagai (U-File Camp, Japan; 1-4-1)

2x5 min + 1FRx5 min, –70 kg/154 lbs, öppningsfight
Wataru Takahashi (Team Sakurabatake, Japan; 5-8-2)
vs.
Tashirou Nishiuchi (U-File Camp, Japan; 7-5-5)

Inga kommentarer: