tisdag 26 juni 2007

K-1 MAX på torsdag


MAX, K-1:s 70 kg-klass, håller på torsdag elimineringsmatcherna inför den avgörande turneringen med åtta fighters senare i år. Så varför är det bara sju matcher nu, när det ska vara åtta deltagare? Jo, den åttonde platsen går till någon speciellt utvald (läs: Masato om han förlorar).
     Ta vinst- och förlustsiffrorna nedan för vad de är: enbart matcher med K-1-regler. Alla deltagare har även andra tidigare erfarenheter i olika former av stående fighting – med ett möjligt undantag för Calvancanti (som ju är MMA-fighter i HERO'S).
    Ladda upp inför galan genom att spela K-1 World MAX Typing Battle. (Välj en fighter. Skriv in ditt namn i rutan till höger. Tryck på den röda knappen. Tryck på knappen i en tom ring. Tryck OK. Tryck OK en gång till när en motståndare dykt upp. Besegra motståndaren genom att skriva in ordet i rutan snabbare än honom.)
    Matcherna ser ut som följer (FR = förlängningsrond):

3x3 min + 1 FR, elimineringsmatch
Masato Kobayashi (Silver Wolf, Japan; 25-3-1)
vs.
Gesias ”JZ Calvan” Calvancanti (American Top Team, Brasilien; 0-0-0)
2002 års GP-vinnare och japanernas favorit mot vinnaren av förra årets 70 kg-turnering i HERO'S. Calvancanti lär ha bett om den här fighten själv, men det finns väl inte mycket tvivel om vem som kommer att vinna.

3x3 min + 1 FR, elimineringsmatch
Buakaw Por. Pramuk (Por. Pramuk Gym, Thailand; 17-2-0)
vs.
Nicky Holtzken (Golden Glory Gym, Nederländerna; 3-0-0)
Den ende tvåfaldige vinnaren av MAX:s GP mot vinnaren av turneringen som hölls i Stockholm i slutet av förra året.

3x3 min + 1 FR, elimineringsmatch
Andy Souwer (Shooto Boxing Holland, Nederländerna; 12-2-0)
vs.
Ole Laursen (Untamed, Danmark; 2-5-0)
2005 års vinnare och 2006 års finalist mot FEG:s favoritdansk som ständigt slängs in mot stenhårt motstånd i både stående fighting och MMA.

3x3 min + 1 FR, elimineringsmatch
Gago ”Drago” Aroetjunjan (Team IT'S SHOW TIME, Armenien; 6-2-0)
vs.
Mike Zambidis (Mega Gym, Grekland; 12-6-0)
Fartfyllde Drago mot den ende som knockat ”KID” Yamamoto.

3x3 min + 1 FR, elimineringsmatch
Yoshihiro Sato (FULLCAST/Nagoya JK Factory, Japan; 9-4-0)
vs.
Denis Schneidmiller (Feuersports, Tyskland; 0-1-0)
Vinnaren av årets Japan-GP mot vinnaren av Östeuropaturneringen.

3x3 min + 1 FR, elimineringsmatch
Albert Kraus (Team Super Pro, Nederländerna; 18-8-1)
vs.
Virgil Kalakoda (Warrior's Mixed Martial Arts Academy, Sydafrika; 5-3-0)
2002 års GP-vinnare med blandade resultat senaste tiden mot sydafrikanen som han tidigare besegrat.

3x3 min + 1 FR, elimineringsmatch
Artur Kyshenko (Captain Odessa, Ukraina; 4-1-0)
vs.
Lee Soo-hwan (Inchoen Moobi Gym, Sydkorea; 6-2-0)
Kommande fighter med dålig kondis mot vinnaren av Asienturneringen.

3x3 min + 1 FR
Takayuki Kohiruimaki (Team Dragon, Japan; 20-10-1)
vs.
Tsogto ”SHINOBU” Amara (frilans, Mongoliet; 2-2-0)

3x3 min + 1 FR
Tatsuji Takae (Iron Ax, Japan; 7-3-0)
vs.
Andy Ologun (Team Ologun, Nigeria; 1-2-0)

3x3 min
Keiji Ozaki (Team Dragon, Japan; 1-2-0)
vs.
Pak Wing-heung (WUnique Thai-Boxing, Kina; 1-0-0)

3x3 min
Yuji Nashiro (Cyoujoukai Theagenes Sports Academy, Japan; 1-0-0)
vs.
HAKUTO (Ranger Shinagawa Gym, Japan; 0-2-0)

3x3 min
Nonthanun Por. Pramuk (Por. Pramuk Gym, Thailand; 0-0-0)
vs.
Farid Villaume (Phoenix Muay Thai, Frankrike; 1-0-0)

Inga kommentarer: