torsdag 21 juni 2007

Strikeforce/EliteXC på fredag

Strikeforce och EliteXC slår sina påsar ihop och fixar en av sommarens mest intressanta galor. (Bakgrunden till samarbetet har jag nämnt tidigare.)
    Huvuddelen av galan:

5x5 min, –185 lbs/84 kg, titelmatch (för Strikeforce)
Frank Shamrock (The Alliance, USA; 12-8-1)
vs.
Phil Baroni (frilans, USA; 10-7-0)
Två osympatiska män som konstant pratat illa om varandra möts till slut. Legenden Shamrock har konditionen och marktekniken. ”The New York Bad Ass” Baroni har styrkan och nävarna.

5x5 min, –185 lbs/84 kg, titelmatch (för EliteXC)
Joey Villasenor (Jackson's Submission Fighting, USA; 23-5-0)
vs.
Murilo ”Ninja” Rua (Chute Boxe, Brasilien; 13-7-1)
Shoguns storebror möter en man som liksom han mötts av förluster i Pride det senaste året. Båda har dock skaffat sig vinster i andra organisationer sedan.

3x5 min, –185 lbs/84 kg
Cung Le (American Kickboxing Academy, USA; 3-0-0)
vs.
Tony Fryklund (Miletich Fighting Systems, USA; 14-8-0)
San shou-stjärnan Le i sitt tuffaste test hittills mot UFC-veteranen Fryklund.

3x5 min, –265 lbs/120 kg
Carter Williams (USA; 3-1-0)
vs.
Paul Buentello (American Kickboxing Academy, USA; 22-9-0)
Två hårtslående män. Williams med K-1-bakgrund, Buentello med UFC-bakgrund. Någon kommer att knockas.

3x5 min, –155 lbs/70 kg
Victor ”Joe Boxer” Valenzuela (?, USA; 5-1-2)
vs.
James Edson Berto (?, USA; 10-3-1)
Berto ersätter Charles ”Krazy Horse” Bennett som arresterats, och sedan inte hunnit till galan i tid. Tanken var att detta skulle vara en returmatch mellan Bennett och Valenzuela.

3x5 min, –155 lbs/70 kg
Josh Thomson (American Kickboxing Academy, USA; 11-2-0)
vs.
Nick Gonzalez (Vasquez Academy, USA; 11-4-0)
Thomson är en arrogant men mycket duktig lättviktare, och ett tuffare motstånd än vad Gonzalez mött hittills.

3x5 min, –170 lbs/77 kg
Duane ”Bang” Ludwig (High Altitude, USA; 15-6-0)
vs.
Paul Daley (Roughhouse Gym, Storbritannien; 14-6-2)
Båda fighters har thai/kickboxnings-bakgrund. Räkna med en actionfylld stående fight.

Inga kommentarer: