lördag 27 oktober 2007

HERO'S på söndag

Denna HERO'S-gala anordnas i Sydkorea, som utgör en växande MMA-marknad. Det gör att många av deltagarna antingen är koreanska medborgare eller har koreanskt påbrå. Huvudmatchen är Kang vs. Akiyama, som borde bli ett spännande möte mellan två riktigt duktiga fighters.

1x10 min + 1x5 min + 1FRx5 min, –85 kg/187 lbs
Denis Kang (American Top Team, Kanada; 27-8-1)
vs.
Yoshihiro Akiyama (frilans, Japan; 9-1-0)
Före detta Pride-fightern Kang har haft femton vinster i sina sexton senaste matcher. Akiyama, som gör comeback efter avstängning på grund av skandalmatchen med Sakuraba, har aldrig haft en match som gått tiden ut. Båda fighters har koreanskt påbrå och är omtyckta i Sydkorea.

1x10 min + 1x5 min + 1FRx5 min, –85 kg/187 lbs
Yoon Dong-sik (frilans, Sydkorea; 2-4-0)
vs.
Fabio Silva (Chute Boxe, Brasilien; 9-3-0)
Judokan som aldrig fått en lätt match, men som vann en dramatisk fight mot Melvin Manhoef möter en Chute Boxe-fighter som stoppades senast av Manhoef.

1x10 min + 1x5 min + 1FRx5 min, –85 kg/187 lbs
Taiei Kin (Seido Kaikan, Japan; 2-1-0)
vs.
Zelg Galesic (Team Trojan, Kroatien/Storbritannien; 6-3-0)
Karateka som primärt tävlat stående (16-2-0 i fighter med K-1-regler) möter ”mini-Cro Cop” i en match som inte lär gå till marken.

3x5 min, ingen viktklass
Ikuhisa ”Minowaman” Minowa (frilans, Japan; 38-25-8)
vs.
Kim Min-soo (frilans; Sydkorea; 3-6-0)
Världens skönaste fighter möter den olycksalige judokan ”Mr. Shark”, som kanske trots allt kan vinna på grund av sin storlek och sina hårda slag.

3x5 min, ingen viktklass
Lee Tae-hyun (frilans; Sydkorea; 0-0-0)
vs.
Yoshihisa Yamamoto (frilans, Japan; 7-16-0)
Okänd korean möter Pride-veteran.

3x5 min, –82 kg/181 lbs
Marcelo Garcia (frilans, Brasilien; 0-0-0)
vs.
Kim Dae-won (CMA Korea/Jungshin MMA Gym, Sydkorea: 3-3-0)
BJJ-experten och mångfaldige Abu Dhabi-vinnaren (med bland annat en vinst över Shinya Aoki) gör sin efterlängtade MMA-debut mot en bra, allround fighter med två förluster på submission.

3x5 min, –90 kg/198 lbs
Carlos Newton (Canadian Warrior MMA, Kanada; 13-12-0)
vs.
Shungo Oyama (frilans, Japan; 6-10-0)
UFC- och Prideveteranen Newton går en match i en viktklass som är ovanligt hög för honom. Oyama har gjort karriär av att få duktigt med stryk i både Pride och HERO'S.

1x10 min + 1x5 min + 1FRx5 min, –85 kg/187 lbs
Katsuyori Shibata (ARMS, Japan; 2-2-0)
vs.
Heo Min-seok (CMA Korea/Busan Dongchunbaeksan, Sydkorea; 0-1-0)
Puroresu-utövaren Shibata, som tränas av Pancraselegenden Masakatsu Funaki, möter okänd korean.

3x5 min, –73 kg/161 lbs
Daisuke Nakamura (U-file Camp, Japan; 10-8-0)
vs.
Kwon A-sol (Mokpo Pride, Sydkorea; 1-2-0)
Alla Nakamuras vinster har kommit i första ronden (förutom en som kom i början på den andra). Kwon är 9-4-0 om man ska tro HERO'S egen information.

3x5 min, –93 kg/205 lbs
Bernard Ackah (frilans, Elfenbenskusten/Japan; 2-1-0)
vs.
Nali'iPoaimoku ”Poai” Suganuma (BJ Penn MMA Academy, USA; 7-1-0)
Stå upp-komikern som brutalt knockade amerikansk fotbollsstjärnan Johnnie Morton i somras, för att sedan själv bli knockad av Melvin Manhoef möter hawaiian med brottarbakgrund och Pancraseframgångar.

Inga kommentarer: