måndag 1 oktober 2007

K-1 MAX på onsdag



FEG kröner årets mästare i sin underhållande, fartfyllda 70 kg-division (plus en 60 kg-fight). Åttamansturneringen avgörs under kvällen med semifinaler och final. Det kommer att bli stor dramatik redan i öppningsronden när Masato och Buakaw möts. Dessutom tillkommer några ”vanliga” matcher.
    Vinst- och förlustsiffrorna anger bara tidigare fighter i K-1.

3x3 min + 1 FR, turneringsmatch
Andy Souwer (Shooto Boxing Holland, Nederländerna; 13-2-0)
vs.
Gago ”Drago” Aroetjunjan (Team IT'S SHOW TIME, Armenien; 6-3-0)
Shoot boxing-stjärnan Souwer, som vann MAX:s GP 2005 och var i finalen 2006, möter fartfyllde Drago.

3x3 min + 1 FR, turneringsmatch
Albert Kraus (Team Super Pro, Nederländerna; 19-8-1)
vs.
Yoshihiro Sato (FULLCAST/Nagoya JK Factory, Japan; 10-4-0)
2002 års GP-vinnare med blandade resultat senaste tiden möter Japans svar på Semmy Schilt.

3x3 min + 1 FR, turneringsmatch
Mike Zambidis (Mega Gym, Grekland; 13-6-0)
vs.
Artur Kyshenko (Captain Odessa, Ukraina; 6-1-0)
Zambidis är en bra boxare, och den ende som knockat ”KID” Yamamoto. Kyshenko är snabb, slår hårda kroppsslag och lanseras hårt av K-1 som ung och snygg.

3x3 min + 1 FR, turneringsmatch
Masato Kobayashi (Silver Wolf, Japan; 27-3-1)
vs.
Buakaw Por. Pramuk (Por. Pramuk Gym, Thailand; 17-2-0)
2003 års GP-vinnare och japanernas favorit möter den ende tvåfaldige vinnaren av MAX:s GP.

3x3 min + 1 FR, reservfight turnering
Takayuki Kohiruimaki (Team Dragon, Japan; 21-10-1)
vs.
Virgil Kalakoda (Warrior's Mixed Martial Arts Academy, Sydafrika; 5-5-0)
Den stundtals fule fightern Kohi vann Japanturneringen 2004 och 2005. Kalakoda är en f.d. framgångsrik boxare, med begränsad erfarenhet av kickboxning.

3x3 min + 1 FR
Kazuya Yasuhiro (Seido Kaikan; Japan; 7-10-0)
vs.
Lee Su-hwan (Inchoen Moobi Gym, Sydkorea; 6-3-0)
Yasuhiro är en underhållande fighter, men vinner inga svåra fighter. Lee har tagit ett antal titlar i Sydkorea.

3x3 min, –60 kg/–132 lbs
Hiroya Kawabe (frilans, Japan; 3-0-0)
vs.
Kwon Eol-zzang (CHUNGMU Gym, Sydkorea; 0-0-0)
En juniorfight, på flera sätt. Kawabe är 15 år, och Kwon är 18. Dessutom är viktklassen lägre. Kwon har tydligen en grapplingtitel(!), vilket gör att detta verkar vara en fight som det är meningen att stjärnskottet Kawabe ska vinna.

Inga kommentarer: